Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Nivel A2: Clase 4.24.10.2012


Στο τέταρτο μάθημα είδαμε:

ΓΕΝΙΚΗ ΠΤΩΣΗ (GENITIVO)

El genitivo en griego se utiliza para expresar la posesión, lo que en español se expresa con de + palabra.

ARTÍCULO EN GENITIVO


SINGULAR
PLURAL



Masculino
του
των
Femenino
της
των
Neutro
                  του
των


MASCULINO:
ο Γιώργ-οςà του Γιώργ-ου
ο Θανάσ-ηςà του Θανάσ-η           Se quita la –ς
ο Ηλί-αςà του Ηλί-α


FEMENINO: Se añade una –ς
η Μαρίαà της Μαρίας
η Ελένηà της Ελένης

NEUTRO:

το σπίτιà του σπιτιού (siempre el acento en –ού)
το τρένοà του τρένου
το μάθημαà του μαθήματος
(ΠΡΟΣΟΧΗ! Cuando la palabra es esdrujula, en genitivo baja el acento!!!)
το διαμέρισμαà του διαμερίσματος
αλλά: το δέμαà του δέματος

ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ

οι φίλοιà των φίλων
οι γείτονεςàτων γειτόνων
οι φοιτητέςà των φοιτητών

οι εφημερίδεςà των εφημερίδων
οι τέχνεςà των τεχνών

τα σπίτιαà των σπιτιών
τα τρέναà των τρένων
τα διαμερίσματαà των διαμερισμάτων





ΠΛΉΘΥΝΤΙΚΟΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ

ΑΡΣΕΝΙΚΟ
ΘΗΛΥΚΟ
ΟΥΔΕΤΕΡΟ



-οςà -ων
à ων
à -ιών
-ηςà ων
à -ών
-οà -ων
-αςà-ων

-μαà-μάτων







σελ. 134 Πώς το λένε;
όροφος= planta
δεύτερος όροφος= segunda planta
τετραγωνικά μέτρα= metros cuadrados
ενοίκιο λογικό= alquiler en precio razonable



Πόσο χρονών είσαι; , σελ. 135

Είμαι ενός (1) χρόνου.
Είμαι δύο χρονών.
Είμαι τριών χρονών.
Είμαι τεσσάρων χρονών.
Είμαι είκοσι τεσσάρων χρονών.
Είμαι πενήντα τριών χρονών.
Ασκήσεις για το σπίτι:
1.      Φωτοτυπία 1
2.      Φωτοτυπία 2
3.      Επανάληψη τα ρήματα σε –όμαι (Γ1)




Καλό διάβασμα και καλό σαββατοκύριακο σε όλους!
Τα λέμε την Τετάρτη!

Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου